اخذ ویزای کار استرالیا در سال 2021

0

استرالیا در میان کشورهای جهان از نظر اقتصاد در رتبه ی چهاردهم قرار داشته و شاخص توسعه انسانی آن بالاست. این عوامل در کنار تولید ناخالص داخلی افراد زیادی را برای دریافت ویزای کاری استرالیا ترغیب کرده است.

اخذ ویزای کاری استرالیا در سال 2021

برای دریافت ویزای اقامت را می توان هم در داخل استرالیا و در خارج از کشور درخواست نمود‌. افراد می توانند با توجه به مهارت و تخصص خود ویزای کار در استرالیا دریافت کنند و از این طریق اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. اصولا برای اخذ ویزای کار باید در داخل کشور مربوطه بود. از این رو می توان گفت که اخذ این نوع ویزا در کشور استرالیا راحت تر می باشد. در این کشور معمولا ۳ مدل ویزای کار وجود دارد که عبارتند از:

  1. ویزای کار مستقل (ساب کلاس 189)
  2. ویزای کار کاندید شده (ساب کلاس 190)
  3. ویزای کار نیروی ماهر با حمایت موقتی (ساب کلاس 489)

دریافت هر سه مدل ویزای کار در صورتی ممکن است که فرد امتیاز لازم را کسب کند. در سال ۲۰۲۰ فرد برای اینکه واجد شرایط باشد باید بتواند ۶۵ امتیاز دریافت کند تا بتواند با افراد دیگر برای مهاجرت و اخذ ویزا رقابت کند.

ویزای کار مستقل کشور استرالیا یا ساب کلاس 189

ویزای مستقل بهترین مدل ویزا در کشور استرالیا است و با استفاده از آن می توان در استرالیا به عنوان یک شهروند اقامت دائم داشته و به کار و زندگی مشغول شد. به علت برتر بودن این نوع ویزا نسبت به سایر انواع موجود باعث شده است که درخواست برای آن افزایش یافته است. از این رو تنها کارگران ماهر و آموزش دیده توانایی کسب ویزای مستقل را دارند و از سویی باید ثابت کنند که هیچ گونه پشتیبانی از خانواده و دولت برای دریافت ویزا ندارند.

افراد باید ۶۵ امتیاز کسب کنند و با رقیبان هم امتیاز خود رقابت کنند تا ویزای مستقل برای آن ها صادر شود. ایرانیان می توانند در ایران نیز بخشی از این امتیاز را کسب کنند. سطح تحصیلات، سن، سطح زبان و سابقه کاری از جمله عواملی هستند که در کسب امتیاز موثر می باشند. البته شایان ذکر است که گاهی افراد موفق به کسب امتیاز کافی می شوند اما دعوتنامه برای آن ها صادر نمی شود.

امتیاز بندی سطح تحصیلات

مدرک دکترا یا بالاتر دارای ۲۰ امتیاز، لیسانس از دانشگاه معتبر و استاندارد دارای ۱۵ امتیاز، مدرک دیپلم دارای ۱۰ امتیاز و مدرک تحصیلی یا دیپلم فنی در کشور استرالیا دارای ۵ امتیاز می باشند.

امتیاز بندی میزان سن

سن بین ۲۵ الی ۳۲ سال دارای ۳۰ امتیاز، سن بین ۳۳ الی ۳۹ سال دارای ۲۵ امتیاز و سن ۴۰ الی ۴۴ امتیاز دارای ۱۵ امتیاز می باشند.

ویزای کار مستقل کشور استرالیا
ویزای کار مستقل کشور استرالیا

امتیازبندی میزان توانایی در زبان انگلیسی

مدرک IELTS:7 دارای ۱۰ امتیاز و مدرک IELTS:8 دارای ۲۰ امتیاز می باشند.

امتیازبندی سابقه کاری

فرد باید در زمینه رشته تحصیلی خود دارای سابقه کار باشد. امتیازها برای سابقه کاری در داخل کشور و در خارج از کشور متفاوت می باشد. دقت کنید که اگر در خارج از کشور مشغول به کار هستید، باید بیش از سه سال خدمت کنید؛ زیرا سه سال سابقه کاری در خارج از استرالیا امتیازی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد. اگر این سابقه بین ۳ تا ۴ سال باشد ۵ امتیاز، اگر بین ۵ تا ۷ سال باشد ۱۰ امتیاز و در صورتی که بین ۸ تا ۱۰ سال باشد ۱۵ امتیاز دربر خواهد داشت.

برای سابقه ی ۲ تا ۳ سال در استرالیا ۵ امتیاز، برای ۳ تا ۴ سال سابقه کاری در استرالیا ۱۰ امتیاز، برای ۵ تا ۷ سال سابقه کاری در استرالیا ۱۵ امتیاز و برای سابقه کاری بین ۸ تا ۱۰ سال ۲۰ امتیاز لحاظ می گردند.

چگونگی دریافت ویزای کاری استرالیا

بعد از دریافت امتیازهای کافی باید مدارک تحصیلی و سابقه کاری خود را در صفحه مربوطه به صورت آنلاین بارگذاری کنید. این مدارک توسط افراد مشخص بررسی می شوند تا به تایید برسند. بعد از گرفتن تایید از این افراد باید فرم EOI را تکمیل کنند و آن را برای سفارت ارسال نمایند. بعد از تکمیل و ارسال این فرم باید تا بررسی کردن شرایط سایر درخواست کنندگان صبر نمود. هزینه تقریبی انجام این کار حدود  ۳.۷۵۵ دلار استرالیا می باشد.

متقاضی ویزای کار می تواند بین کشور استرالیا و کشور خود رفت و آمد داشته باشد. در نهایت برای دریافت اجازه برای کار و دریافت ویزای مربوطه باید به ساختمان سفارت استرالیا مراجعه کند.

مدت زمان اعتبار ویزای کاری  استرالیا

با دریافت ویزای ۱۸۹ می توان تا پایان عمر در استرالیا اقامت داشت. در واقع این ویزا با دریافت اقامت دائم همراه می باشد. بعد از گذشت ۵ سال زندگی در استرالیا با این ویزا می توان برای شهروندی درخواست داد. با ویزای ۱۸۹ خانواده فرد نیز می توانند با اقامت دائم وارد آن کشور شوند. فرزندان اشخاص دارنده ویزا می توانند به صورت رایگان در دانشگاه ها و مدارس ثبت نام کرده و تحصیل کنند. همچنین بیمه اجتماعی هم به آن ها تعلق می گیرد. اسپانسر ایالتی استرالیا یکی از ارکان هایی است که برای افراد با امتیاز کم ممکن است کمک کننده باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای کاری  استرالیا
مدت زمان اعتبار ویزای کاری  استرالیا

ویزای کار کاندید شده کشور استرالیا یا 190 Subclass

با دریافت این ویزا فرد می تواند نقش یک کارمند حرفه ای را ایفا کند که دولت و ایالت استرالیا از وی حمایت کامل می نماید. برای دریافت این ویزا باید ۶۵ امتیاز دریافت نمود که امتیازبندی ها همانند ویزای مستقل یا subclass 189 است.

فرد متقاضی هم باید سطح تحصیلات، سن، سطح زبان و سابقه کاری مورد نیاز ویژه را داشته باشد. اعتبار این ویزا به مدت ۵ سال است و همراه با آن می توان اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت نمود ولی باید فرد در ایالت اسپانسر خود به مدت ۲ سال مشغول به کار باشد. با کمک این ویزا هم خانواده ی فرد می تواند در کشور استرالیا اقامت داشته باشد.

چگونگی دریافت ویزای کاری کشور استرالیا در سال 2021

برای دریافت ویزای کار ابتدا امتیازهای درخواست کننده را محاسبه و باهم جمع می نمایند. سپس اگر فرد امتیاز کافی را دریافت نمود، از وی خواسته می شود که مدارک خود را بارگذاری نماید. این مدارک بررسی شده و در صورت کامل بودن به تایید نهایی می رسد. بعد از تایید نهایی باید فرم EOI را تکمیل و سپس به سفارت ارسال نمود. در این مرحله می توان از ایالت اسپانسر کمک گرفت. بعد از ارسال دعوتنامه متقاضی ۶۰ روز فرصت دارد تا ویزای خود را با مراجعه به سفارت اخذ نماید.‌

ویزای کار ماهر با حمایت موقت کشور استرالیا یا 489 Subclass

با اخذ این ویزا کارکنان حرفه ای می توانند در مناطق کم جمعیت و دورافتاده و مناطق روستایی به مدت ۴ سال مشغول به کار باشند که هر یک از این ایالت ها شغل ها و دسته های مورد نیاز خود را مشخص می کنند.

بعد از این مدت فرد اگر به کار خود متعهد باشد می تواند درخواست کار در ایالت دیگری را داشته باشد. البته برای دریافت ویزا حتما به ایالت اسپانسر نیاز می باشد. برای دریافت این ویزا باید مراحلی همچون مراحل دریافت ویزای 189 Subclass را طی نمود. اگر درخواست کننده ایالت اسپانسر اضافی داشته باشد، می تواند ۱۰ امتیاز بیشتر کسب کند.

شغل های پردرآمد در کشور استرالیا

کشور محل کار، سابقه کار٬ مدرک تحصیلی و رشته ی تحصیلی متقاضی تعیین کننده ی میزان حقوق دریافتی افراد می باشند که به صورت ماهانه به طور متوسط ۳۰۰۰ دلار استرالیا برآورد شده است. برخی از شغل های سطح بالا در این کشور دارای درآمد بیشتری نیز هستند. به طور مثال جراحان معادل ۳۹۴۸۶۶، متخصص های پزشکی معادل ۲۹۹۳۷۸، فعالان اقتصادی معادل ۲۶۱۰۰۸، روان پزشک ها معادل ۲۱۶۰۷۵، قاضی ها و وکیل ها معادل ۱۹۵۷۰۳ و مهندس های معدن معادل ۱۶۷۳۴۵ دلار استرالیا دریافت می نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.